U ponedjeljak 18. svibnja u 18:00 sati u Muzeju grada Koprivnice otvorena je izložba crno-bijelih fotografija zagrebačkog fotografa Janka Belaja koji se uz Međunarodni dan muzeja koprivničkoj publici predstavio najnovijim ciklusom fotografija naslova ”Moj Klobuk”. Radi se o crno-bijeloj, digitalnoj street art fotografiji koja u sebi sadrži blogerski pristup fotografskoj temi u kojoj Klobuk (škrlak, šešir) kao osobni predmet fotografa nije objekt, odnosno predmet snimanja impostiran pred fotografsku kameru, već konstanta naglašenih ljudskih osobina koja kroz naraciju prepričava krajnje osobnu fotografsku priču samog autora.
“Fotografija ulice Janka Belaja u kojoj su središte pozornosti grad i životni prostor vlastitog postojanja, kretanja i djelovanja, u kontekstu aktualne teme Međunarodnog dana muzeja Muzeji za održivo društvo (Museums for a sustainable society) također pruža drugačiju perspektivu i senzorni doživljaj onoga što običavamo nazivati baštinom. U ovom slučaju je to fotografija koja bilježi samo naoko anonimnu baštinu ulice, zagrebački street art. Razina prepoznavanja i čitanja krajnje je individualna i prepuštena pojedincu. Upravo drugačija metoda razmišljanja i djelovanja kojom Janko Belaj kao fotograf postiže sklad i ravnotežu pripada kontekstu u kojem se nastoji razmišljati o stvaranju novih načina djelovanja na svim područjima privatnog i javnog života, gospodarstva, komunikacije, društvenih odnosa ili kulture. U ovom slučaju Belaj nastoji redefinirati fotografiju koja kao način komunikacije već poduže vrijeme preuzima primat u komunikaciji na globalnoj razni. Belaj djeluje lokalno, njegov Klobuk opisuje ozračje zagrebačkih ulica, otvoreno i pristupačno, koristeći blogersku etiku periodičnog pripovijedanja u obrnutom vremenskom slijedu, bilježi krajnje osobni model ponašanja i individualnog životnog stila svojeg vlasnika te na taj način svojim, uvjetno rečeno, vandranjem i skitalačkim djelovanjem ispunjava pripovijedalačko poslanje. Zamućeni tragovi i iskustvo baštine uhvaćeni u drugom planu monokromne fotografske priče koju pripovijeda Belajev Klobuk, ukazuju na učestalo ponavljanje određenih obrazaca ponašanja samog fotografa: suživot i simbioza s baštinom nedjeljivi je aspekt autorovog svakodnevnog života. Baštinsko iskustvo način je života i životni stil fotografa umjesto kojeg njegov Klobuk pripovijeda priču o održivosti, od krajnje primarne i osobne do opće razine.” – naglasila je autorica i kustos izložbe, povjesničarka umjetnosti Draženka Jalšić Ernečić.