Nakon Varaždina i Zagreba, muzejski program kojem je koordinator Muzej grada Koprivnice napokon dolazi i u Koprivnicu. Novouređena Galerija Koprivnica otvara jesenski ciklus s izložbom fotografija koju s nestrpljenjem iščekujemo. Muzej grada Koprivnice u petak, 7. listopada 2022. godine u 18 sati u Galeriji Koprivnica otvara izložbu apstraktne fotografije Maje Strgar Kurečić, Krajolici bijega. Izložba je realizirana u suradnji četiriju hrvatskih muzeja: Muzeja grada Koprivnice, koji je ujedno i nositelja programa, Gradskog muzeja Varaždin, Tehničkog muzeja Nikola Tesla u Zagrebu i Gradskog muzeja Virovitica. Izložba se sastoji od četrdeset originalnih fotografija velikog formata (34 fotografije dimenzija 70/100 cm, odnosno 7 fotografija 100/150 cm) koje pripadaju u sam vrh suvremene hrvatske fotografije. Radi se o apstraktnoj fotografiji organičkoga krajolika, istovremeno vrlo osobnog i moćnog. Krajolici bijega predstavljaju sjajan primjer organske apstrakcije koja svoje temelje nalazi u istraživanjima Vasilija Kandinskog s početka 20. stoljeća. U Koprivnici je izložba postavljena za razgled do 23. listopada 2022. godine, nakon čega seli u Viroviticu.
Umjetnička fotografija Maje Strgar Kurečić na tragu je apstraktne fotografije bliske američkom apstraktnom ekspresionizmu i apstraktnoj fotografiji Aarona Siskinda, fokusiranoj na detalje predmeta s namjerom stvaranja nove fotografske slike. Njene kompozicije su istovremeno impresije, ekspresije i improvizacije, prepušta se mašti i osjećajima u kojima kompozicija, boja i potez oblikuju nepredmetni svijet umjetnosti i apstraktni krajolik. Autorica fotografijom bilježi krajolike bijega i na suptilan, ekspresionistički način snima kritiku modernog društva i komponira mistične prostorne metafore. Galerija Koprivnica treća je od četiri muzejske postaje (Varaždin, Zagreb, Koprivnica i Virovitica) na kojima izložba apstraktnih fotografija poput sinkopirane jaz kompozicije grli i osvaja izložbeni prostor.
Izložbu u četiri grada ne bi bilo moguće ostvariti bez suradnje s nizom stručnjaka, od ravnatelja četiri muzeja, arhitekata, dizajnera, stolara, električara i majstora rasvjete, soboslikara, tiskara, majstora okvira i tehnike, kolegica kustosica koje su po potrebi uskakale na zamjene, muzejskih tehničara, dostavljača, šofera i domara … koji su, uz čitav niz suradnika i posjetitelja, uigranim timskim radom osigurali život izložbe. Moram spomenuti podršku fotografkinje i urednice Aline Smithson, portala za fotografiju Lenscratch.com na kojem su Krajolici bijega po prvi put predstavljeni i sekvencionirani kao samostalna izložba. Fotograf Max Dereta je, primjerice, u Rotterdamu oblikovao video instalaciju, dok ozvučenje izložbe zvučnikom ONE.618 potpisuje arhitekt Jurica Huljev pri čemu valja naglasiti kako je arhitektura zvuka u komponiranju izložbe apstraktnih fotografija posebno važna.