Baš poput naše svakodnevice, edukativne u prakse u Muzeju grada Koprivnice mijenjale su se tijekom godina. Vrijeme ih oblikuje, transformira, stvara i zaustavlja. Tako su prošle godine atraktivna novost u pedagoškom programu bile edukativne šetnje, a u 2022. godini to je bio Muzej za 5! – program koji se održava kao alternativna nastava u muzejskim prostorima, a namijenjen je djeci srednjoškolskog uzrasta.
Neformalna predavanja i razgovori tako se odvijaju na različite teme, a saznati se može primjerice tko su žene u naivnoj umjetnosti, kako su umjetnički rasle i razvijale se, a paralelno održavale kvalitetne obiteljske živote te kako je kritika reagirala i prihvaćala žensko stvaralaštvo. Može se učiti i o gradu, graditeljima i osobama koje su kročile njegovim ulicama, saznati više o razmišljanjima, akcijama i atmosferi vremena koje je oblikovalo našu današnju svakodnevicu s posebnim osvrtom na namjenu, značenje, korištenje i potencijal javnog prostora. O povijesti grada u Muzeju za 5! uči se i u priči o kazalištu koje je možda i više od ostalih umjetnosti dostupno svima, ali je i rezultat znanja, talenta, ljubavi i strasti onih koji ga stvaraju, a jedno od popularnijih je i predavanje o povijesti škola i školstva u Koprivnici koje donosi prikaz obrazovanja u našem kraju od prvih zapisa o društvenom životu do danas uz razmišljanja i razgovor o budućnosti obrazovanja.
Muzej za 5! obuhvaća i likovnu umjetnost uz prikaz rada i života domaćih autora poput Romana Baričevića, Sunčanice Tuk, Željka Mucka, Vlatka Vinceka, Marijana Molnara, Zvonimira Haramije, Darka Markića i brojnih drugih, a u budućnosti će otkrivati običaje – poput svadbenih – i govoriti kako su krajem 19. i početkom 20. stoljeća bili obučeni mladenci, kada su se udavali i ženili, što je prethodilo vjenčanju, što se jelo i koje su se pjesme pjevale, ali i fenomene poput spomenara, knjige lijepih misli i uspomena koja se ispunjavala u Podravini tijekom 19. i 20. stoljeća. Ovim je temama i programom Muzej grada Koprivnice pokazao svjesnost da suvremeno doba traži više od individualnog posjeta dobroj izložbi ili razgleda uz stručno vodstvo. Istovremeno je pokazao i da je za to spreman.