Nova akvizicija – slika Dragice Lončarić

Samostalna izložba Dragice Lončarić Svjetlosni akcenti: Djelić svijeta u odbljesku svjetla zahvaljujući pandemiji COVID-19 bila je jedna od najdužih izložbi u Galeriji naivne umjetnosti u Hlebinama. Podsjetimo, izložba je otvorena uoči Dana žena 7. ožujka, a predviđeno trajanje od mjesec dana produženo je sve do kraja svibnja 2020. godine. Izložbom je predstavljeno 35 izloženih umjetnina u rasponu od 1969. do 2009. godine. Kroz tamne, mračne, zagasite pejzaže ona introspektivno promišlja svijet unutar i oko sebe, odbacivši narativnost i sentimentalizam kroz zagasit i mračan kolorit s promišljenim akcentima svjetla, u početku difuznog, a kasnije jasno i određeno usmjerenog.

Završetak izložbe rezultirao je vrijednom donacijom za Zbirku naivne umjetnosti. U dogovoru autorice i kustosice muzejski je fundus obogaćen slikom Put u Hlebine iz 1998. godine. S obzirom da su se dosad u Zbirci naivne umjetnosti nalazile umjetnine s početka stvaralaštva Dragice Lončarić, kao i prepoznatljivi pejzaži u suženoj kromatskoj skali s istaknutim svjetlosnim akcentima na nebu, Put u Hlebine čini kvalitetnu poveznicu i upotpunjuje sliku o cjelokupnom stvaralaštvu autorice koje se vezuje uz Hlebine i Hlebinsku školu. Slika Put u Hlebine više je usmjerena figurativnom prikazu, dijagonalnog stremljenja prema dubini slike gdje zelenkasto-žuto-crveni pejzaž prelazi u sivkasto bijele zone magličastog pejzaža koji se stapa s nebeskim prostranstvom. Vertikalu izrazito horizontalne kompozicije ističe ogoljelo drvo i desnom dijelu kompozicije nad kojim se uzdižu tamni okruglasti oblaci. Bogatstvo jeseni u Podravini predočeno je spletom toplih tonova žute, zelene i crvene s uplivom tamnosmeđe ili crne kao izrazitog kontrasta bjelini horizonta i nagovještaju zime koja dolazi.

Zahvaljujemo autorici na povjerenju i mogućnosti nastavka sustavnog popunjavanja Zbirke naivne umjetnosti kako bi postala što potpunija, kvalitetnija i reprezentativnija u svim budućim predstavljanjima.

 

Bookmark the permalink.

Comments are closed.