Proces nastanka novog stalnog postava

Suvremena muzejska praksa govori da je prema novim stalnim postavima u muzejskim objektima potrebno pristupiti procesom koji se odvija kroz nekoliko faza. Tako je bilo i u sklopu EU projekta „Vinski folklor kao povijesni identitet Podravine i Pomurja“ (reVITAlize), program INTERREG V-A prekogranične suradnje Mađarska – Hrvatska 2014.-2020. za postav pod nazivom „Samo je vu goricaj živlenja pravi raj“. Isti će se u podrumskim prostorijama Muzeja grada Koprivnice svečano otvoriti 16. rujna 2022. godine u 12 sati, a prethodilo mu je više od godine dana pripremnih predradnji kako bi se u konačnici stvorio kvalitetan kulturno-turistički proizvod.

Za početak je angažirana tvrtka Muze d.o.o. za savjetovanje i upravljanje u kulturi i turizmu iz Zagreba za izradu Interpretacijski plana stalnog postava, kao jedne od najreprezentativnijih koja se bavi kulturnom baštinom. U suradnji s muzejskim stručnjacima radilo se na odabiru i opisu baštinskih fenomena (materijalnih i nematerijalnih), prepoznavanju ciljeva, dionika i ciljnih skupina interpretacijskog plana i stalnog postava, određivanju glavne interpretacijske poruke stalnog postava i s njom povezanih poruka izložbenih cjelina, prepoznavanju opisivanje najznačajnijih tema i priča u skladu s glavnom porukom i porukama izložbenih cjelina, prijedlogu i opisu interpretacijskih medija prezentiranja tema i priča te odabir potrebne opreme, kao i prijedlogu knjige standarda i suvenira sukladno stalnom postavu. Kroz polugodišnju suradnju iznjedren je dokument koji je odredio dvije glavne teme: tradicijsko vinogradarstvo i pučka pobožnost.

Sljedeći korak bila je izrada idejnog rješenja stalnog postava prema određenim temama tradicijskog vinogradarstva i pučke pobožnosti za što je angažiran dizajner Andrija Večenaj iz Koprivnice. Traženo rješenje obuhvaćalo je osmišljavanje koncepta, razradu oblikovanja postava izložbe, oblikovne varijante koncepta te izradu skica i vizualizacija potrebnih za provedbu nabave namještaja i opremanja istog prostora. Njegov rad pratio je mjernice prethodno izrađenog interpretacijskog plana, a usporedno je s muzejskim stručnjacima izrađen izbor muzejskih predmeta kako bi oprema i namještaj odgovarali željenoj građi.

Posljednji korak u pripremi prostora bio je izvedbene prirode, odnosno izrada namještaja i muzejske opreme, za što je angažirana koprivnička tvrtka Labor d.o.o. Namještaj se sastoji od većeg broja objekata i elemenata, napravljen je od kombinacije iverala u tonu jele i punog bajcanog jelovog drveta, u gotovo sve njih uključena je difuzna LED rasvjeta, a pripremljene su i podloge za prijam tiskanih folija u tonovima projekta koje će nositi popratne muzejske legende. Fronte namještaja zapravo imitiraju tradicijsku gradnju drvenu goričnih kleti, što je dodatno naglašeno uklapanjem masivne preše, drvenih gantara, klopoteca i goričnih ulaznih vrata u sam muzejski postav.

Navedeni proces doveo je podrumske prostorija muzeja u stanje završnih radova realizacije novog stalnog postava, uklapanjem različitih audiovizualnih i drugih sadržaja te muzejskih predmeta po određenim mikrotemama koji će se kontinuirano odvijati u sljedećim tjednima.

Bookmark the permalink.

Comments are closed.