Fedor Malančec: Mrtva priroda

Autor: Fedor Malančec
Naziv predmeta: slika
Naziv zbirke: Zbirka Vladimira Malančeca
Naslov: Mrtva priroda
Država nastanka: Hrvatska
Grad nastanka: Koprivnica
Datacija: 1942. godina
Tehnika/ materijal: ulje/platno
Dimenzije (visina x širina): 690 x 570 mm
Inventarna oznaka: MGKc 8251

Fedor Malančec rođen je 12. veljače 1902. godine u Koprivnici. Od 1908.-1912. sa navršenih šest godina počinje polaziti pučku školu. U svojoj sedmoj godini dobiva prve poduke iz violine. 1916. završava malu Gimnaziju, na kojoj je stekao prve poduke iz risanja. Na II. realnoj gimnaziji u Zagrebu, prvi profesor risanja i slikanja bio mu je prof. Vukić, dok je u višim razredima slikanje podučavao prof. Rudolf Krušnjak, prijatelj obitelji Malančec, s kojim je Fedor tijekom praznika polazio na slikanje u koprivničku okolicu. Od 1921.-1924. studira na sveučilištu u Danzigu, gdje dobiva titulu diplomiranog inženjera. Od 1935.-1937. godine vrši funkciju saveznog kapetana Teniskog saveza Jugoslavije. 1942. godine, nakon duže bolesti, službeno je penzioniran, što je prihvatio sa neskrivenim zadovoljstvom, jer mu je omogućeno da se potpuno preda slikarskom pozivu.1943. godine prvi puta samostalno izlaže u renomiranom Salonu Ulrich u Zagrebu. Izlagao je na tridesetak samostalnih izložbi, najviše je izlagao u Hrvatskoj (Zagreb, Krapina, Koprivnica), Njemačkoj (München, Erlagen, Frankfurt, Stuttgart, Kronberg, Grossauheim, Königstein), Nizozemskoj, Švicarskoj i Velikoj Britanji. Izlagao je na osamdesetak skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu.Za svoj umjetnički rad primio je 1973. nagradu Općine Koprivnica za naročito zalaganje u oblasti kulture, te 1975. prizanje HDLU-a za društveni radi i doprinos likovnim umjetnostima.Fedor Malančec umro je 9. kolovoza 1985. godine u Zagrebu.

Mrtvom prirodom izvedenom u tehnici ulja na platnu Fedor Malačnec je ostvario ekspresivnu i dinamičnu atmosferu u kojoj dominiraju široki namazi boje i debele tamne linije unoseći dramatičnost prikaza i čineći svojevrsni osnov kompozicije. Bitnu ulogu imaju i sekundarne boje poput smeđe čime se reflektira atmosfera i priroda prostora i predmeta prikazanih na platnu – lovački rekviziti Vladimira Malančeca – oni osim namještaja dominiraju kompozicijom, a umjetnik ih je vješto stopio s pozadinom pritom zadržavajući smislenu cjelinu kadra.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Comments are closed.