Nikolina Ivezić – Deadly sin I

Autor (osoba): Nikolina Ivezić (Zagreb, 1970.)
Naziv predmeta: DEADLY SIN I.
Naziv zbirke: Zbirka Galerije Koprivnica
Naslov predmeta: slika
Država nastanka: Hrvatska
Grad nastanka: Zagreb
Godina nastanka: 2009.
Broj komada: 1
Visina 1 (cm): 100
Širina 1 (cm): 70
Tehnika izrade: kombinirana tehnika i akril na platnu
Signatura: revers
Inventarna oznaka: MGKC bb

Opis predmeta: Prostor slike srednjeg formata ispunjava ženska stilizirana figura prostorno naglašenih atributa u maniri koji ženskom tijelu pristupaju pin up umjetnici i umjetnost pop arta. Prostorna razvedenost sliku približava reljefu, odnosno slici-objektu koji fizički osvaja treću dimenziju. Volumeni tijela stilizirani su širokim plohama i primarnim odnosom boje inkarnata i crnog (kosa, odjeća i detalji) na cijan plavoj pozadini stiliziranog neba sa bijelim oblacima. U prvom planu slike  nalaze se ženski atributi i obline, a dramu dodatno naglašava odsutnost lica. U drugom planu nalaze se elementi drame: stilizirano crno rublje, okrvavljeno hladno oružje koje model drži u ruci i aureola iznad glave modela. Zadnji plan slike čistom bojim i stiliziranim oblacima dodatno naglašava napetost forme, dok bijeli oblaci otvaraju prostor slike i naglašavaju ‘smrtnost grijeha’ – deadly sin – koji je kao naslov slike ispisan uz desni bok modela. Motiv figure izlazi iz formata i volumenom dominira prostorom slike, što je dodatno naglašeno odnosom oblika i boje.

Interpretacija: Slika ”Deadly sin I.’ pripada ciklusu posvećenom fatalnim ženama koji na duhovit i pomalo sarkastičan način preispituju odnos popularne kulture prema ženskom tijelu.   Nikolina Ivezić dosljedno nastavlja poetiku  pop arta i trash-kulture kao izražajnog jezika kojim ovaj put progovara o krajnje ozbiljnim temama međuljudskih odnosa, preciznije odnosa prema ženi-objektu od koje se na početku 21. stoljeća očekuje ljepota, stil, seksipil i poduzetnost, dok osobnost i pamet najčešće nisu uvjeti ženske uspješnosti i dio mita o svemogućim (nad)ženama. Prepoznatljiv način oblikovanja i prenošenja umjetničkog svjetonazora u kojem su osnovni motivi naglašeno zaobljene i prsat ljepotice (u ciklusu nema ni jedne plavuše!) uglavnom preispituje dvije krajnosti: ženu-žrtvu i ženu-nasilnicu. Uglavnom su to fatalni likovi prekrasnih žena s unaprijed predodređenim ulogama, stereotipima i frazama.

Slika je u Muzej grada Koprivnice akvizirana nakon samostalne izložbe u Galeriji Koprivnica 22.5. – 14.6.2010. godine.

Comments are closed.