Nakon Galerije Koprivnica u svibnju, u Gradskom muzeju Virovitica u subotu 13. kolovoza 2022. godine u 18 sati otvara se izložba studijskih portreta Roberta Gojevića snimljenih povijesnim procesom mokrog kolodija na staklenoj ploči. Radi se o još jedno uspješnoj međumuzejskoj suradnji muzeja iz Koprivnice i Virovitice. Autorsku koncepciju potpisuje povjesničarka umjetnosti i viša kustosica Muzeja grada Koprivnice Draženka Jalšić Ernečić, dok je za kustosku koncepciju u Dvorcu Pejačević zadužena viša kustosica i ravnateljica Mihaela Kulej. Izložba predstavlja album sto studijskih portreta poznatih i slavnih iz svijeta umjetnosti, kulture i medija koje je u posljednjih desetak godina u tehnici mokrog kolodija na staklenoj ploči snimio zagrebački umjetnički fotograf Robert Gojević.
Fotografski opus portreta Roberta Gojevića odgovara postmodernističkom pristupu u kojem suprotstavlja anakronizam i angažiranost. U seriji studijskih portreta poznatih i slavnih iz svijeta umjetnosti, kulture i medija, Gojević po uzoru na Feliksa Nadara i Franju Pommera nastoji zabilježiti auru zaslužnosti i slave, a suvremenim pristupom naglašava slojeviti i kompleksni odnos pojedinca prema slavi istražujući ikoničku razinu portret fotografije. Fotograf preispituje odnos između autora i subjekta, fotografske slike i recipijenta pri čemu nastoji naglasiti dubinu emocija i važnost interakcije koju fotograf i model uspostavljaju u fotografskom studiju. Povijesna tehnika fotografiranja portretima daje posebnu važnost u kontekstu suvremene hrvatske fotografije u 21. stoljeću.
Podsjetimo, Robert Gojević svoje studijske portrete iz svijeta umjetnosti, kulture i medija stavlja u novi kontekst izvan vremena koristeći povijesni proces s početka povijesti fotografije. Snimajući ambrotipiju i koristeći društvene mreže kao medij komunikacije, Gojević preispituje dubinu i snagu emocija vremena u kojem živi, vremena koje je predvidio Marshall McLuhan i parafrazirao Robert Greenberg o užurbanosti suvremenog života u kojem živimo svojih mogućih 15 Megabita slave u sekundi. Ambrotipija kao unikat, original fotografiran u jednom primjerku, prihvaćanje je izazova povijesnog procesa mokre staklene ploče kolodija. U tom kontekstu studijski portret kojeg snima Robert Gojević referira se na paradoks suvremene fotografske slike.