Koprivnica, valna duljina povijesti

Na Stručno-znanstvenom odjelu Knjižnice i čitaonice Fran Galović u Koprivnici 20. travnja 2022. godine održano je prvo predavanje o fotografiji iz ciklusu predavanja o fotografiji i fotografskim tehnikama kao novog programa Knjižnice kojeg je pod nazivom ”Povijest pisana svjetlom” osmislila knjižničarka Josipa Strmečki. Prvo uvodno predavanje održala je Draženka Jalšić Ernečić, viša kustosica i voditeljica Zbirke fotografija i foto albuma Muzeja grada Koprivnice. U predavanju s prezentacijom originalnih fotografija “Koprivnica, valna duljina povijesti” govorila je o važnosti fotografije kao pomoćne povijesne znanosti i nezaobilaznog znanstvenog aparata.  Na primjerima fotografskog materijala koji se čuva u Muzeju grada Koprivnice predstavila je izdvojene serije fotografija koje su prethodno obrađene i predstavljene na muzejskim izložbama te objavljene u katalozima izložbi, različitim muzejskim publikacijama i Podravskom zborniku.

Na primjeru fotografskog materijala organiziranog u smislene sadržajne cjeline pokazala je i objasnila distinkciju između klasične povijesti i povijesti fotografije, načine i važnost kolekcioniranja fotografije u kontekstu lokalne povijest i vizualne kulture te naglasila razliku između fotografije i fotografske slike. Naglasak je stavljen na stručno-znanstveni način istraživanja originalne fotografske građe, obradu, editiranje i sekvencioniranje fotografskih serija i albuma fotografija. Kao primjer su izdvojene serije fotografije Dušana Troboza (1880. – 1968.) iz 1908., Ivana Parša (1886. – 1938.) iz 1926., Krešimira Tadića (1934. – 1997.) iz 1983. godine te novinske fotografije Marijana Jakupeca i Gorana Čičina Mašanskera iz 1996. koje je Muzeju  darovao nakladnik i urednik ”Koprivničkih novina” Vjekoslav Prvčić nakon njihovog gašenja. Prvim uvodnim predavanjem u novom ciklusu ”Povijest pisana svijetlom” predstavljen je muzejski pristup fotografskoj građi u kontekstu AKM ustanova, a povijest fotografije istaknuta je kao posebna znanstvena disciplina u kontekstu kustoske subspecijalizacije. Jalšić Ernečić naglasila je važnost poznavanja povijesnih fotografskih procesa i tehnika umnožavanja fotografije te poznavanje povijesnih stilova i razdoblja u kontekstu povijesti umjetnosti. Na primjeru fotografija Koprivnice 19. i 20. stoljeća, prikazana je slojevitost podataka koju nosi svaka pojedina fotografija kao način promatranja lokalne vizualne povijesti.

Bookmark the permalink.

Comments are closed.