U Varaždinu se u sklopu Srijede u muzeju 15. 6. 2022. godine u 19 sati u palači Herzer (Franjevački trg 10) otvara izložba apstraktne fotografije Krajolici bijega nagrađivane suvremene fotografkinje Maje Strgar Kurečić. Izložba je realizirana u suradnji četiriju hrvatskih muzeja: Muzeja grada Koprivnice (nositelja programa), Gradskog muzeja Varaždin, Tehničkog muzeja Nikola Tesla u Zagrebu i Gradskog muzeja Virovitica, u kojima će se izložbe održati nakon premijernog predstavljanja u Varaždinu.
Izložba se sastoji od četrdeset originalnih fotografija velikog formata (34 fotografije dimenzija 70/100 cm, odnosno 7 fotografija 100/150 cm) koje pripadaju u sam vrh suvremene hrvatske fotografije. Radi se o apstraktnoj fotografiji organičkoga krajolika, istovremeno vrlo osobnog i moćnog. Krajolici bijega predstavljaju sjajan primjer organske apstrakcije koja svoje temelje nalazi u istraživanjima Vasilija Kandinskog s početka 20. stoljeća, odnosno apstraktne fotografije Aarona Siskinda, fokusiranog na detalje stvari s namjerom stvaranja nove fotografske slike. Autorica fotografira kompozicije koje su istovremeno impresije, ekspresije i improvizacije, prepušta se mašti i osjećajima u kojima kompozicija, boja i potez oblikuju nepredmetni svijet umjetnosti (non-objectiv art) i apstraktni krajolik. Umjetnička fotografija Maje Strgar Kurečić je na tragu apstraktne fotografije bliske američkom apstraktnom ekspresionizmu i fotografiji Aarona Siskinda iz sredine 20. stoljeća. Autorica fotografijom bilježi krajolike bijega i na suptilan, ekspresionistički način snima kritiku modernog društva i komponira mistične prostorne metafore.
U Varaždinu je izložba postavljena za razgled do 4. rujna, nakon čega se predstavlja u Zagrebu, a potom do konca godine i u preostala dva muzeja u Koprivnici i Virovitici.
O autorici: Maja Strgar Kurečić rođena je u Zagrebu 1972. godine. Diplomirala je 1996. godine na Grafičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, gdje je i doktorirala 2007. godine s temom iz područja digitalne fotografije. Članica je Fotografske sekcije ULUPUH-a (Hrvatske udruge likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti) i predsjednica Umjetničkog savjeta Sekcije. Fotografijom (reklamnom, reportažnom i eksperimentalnom) aktivno se bavi od 1991. godine te izlaže na više od 60 selektiranih skupnih i 14 samostalnih izložbi fotografija. Svoje radove izlagala je diljem svijeta – od Hong Konga do Moskve, Omana, Barcelone, Venecije, Pariza, Kölna, Budimpešte, Praga i hrvatskih gradova: Zagreba, Rijeke, Splita, Dubrovnika, Rovinja i Varaždina. Dobitnica je više nagrada i priznanja. Radi kao izvanredna profesorica na Katedri za grafički dizajn i slikovne informacije na Grafičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje predaje fotografiju.
Serija „Escape Landscapes“ osvojila je brojne prestižne svjetske nagrade, od kojih su najvažnije: 1. mjesto za seriju na ND Photography Awards (2019.), 1. mjesto i titula Abstract Photographer of the Year na Minimalist Photography Awards (2019.), 1. mjesto na 12th Julia Margaret Cameron Award (2018.).
Maja Strgar Kurečić rođena je u Zagrebu 1972. godine. Diplomirala je 1996. godine na Grafičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, gdje je i doktorirala 2007. godine s temom iz područja digitalne fotografije. Članica je Fotografske sekcije ULUPUH-a (Hrvatske udruge likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti) i predsjednica Umjetničkog savjeta Sekcije. Fotografijom (reklamnom, reportažnom i eksperimentalnom) aktivno se bavi od 1991. godine te izlaže na više od 60 selektiranih skupnih i 14 samostalnih izložbi fotografija. Svoje radove izlagala je diljem svijeta – od Hong Konga do Moskve, Omana, Barcelone, Venecije, Pariza, Kölna, Budimpešte, Praga i hrvatskih gradova: Zagreba, Rijeke, Splita, Dubrovnika, Rovinja i Varaždina. Dobitnica je više nagrada i priznanja. Radi kao izvanredna profesorica na Katedri za grafički dizajn i slikovne informacije na Grafičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje predaje fotografiju.
Serija „Escape Landscapes“ osvojila je brojne prestižne svjetske nagrade, od kojih su najvažnije: 1. mjesto za seriju na ND Photography Awards (2019.), 1. mjesto i titula Abstract Photographer of the Year na Minimalist Photography Awards (2019.), 1. mjesto na 12th Julia Margaret Cameron Award (2018.).
Iz predgovora izložbe u Galeriji Koprivnica:
MAJA STRGAR KUREČIĆ je umjetnička fotografkinja koja svoju inspiraciju nalazi u apsolutnoj slobodi stvaranja, eksperimentalnom odmaku od profesionalne svakodnevice kojoj je fotografija osnova edukativnog i znanstvenog rada. U svom umjetničkom radu autorica odbacuje pravila i vraća se osnovama fotografskog znanja: promatranju, prepoznavanju i biranju odlučujućeg trenutka koji je, umjetničkoj igri utemeljenoj u osnovama fotografije. Escape Landscapes doslovno su krajolici bjegova u atmosferu vlastitih misli i emocija, kompoziciji prostora i studiji oblika. Apstraktni krajolici su stvarni baš kao što je stvarna njezina potreba za maštanjem i putovanjima u druge svjetove. Tema krajolika u poetici apstraktne fotografije na određeni je način geografija svjetlosti.
FOTOGRAFIJA kao jezik suvremene apstraktne umjetnosti u ovom slučaju bilježi emocionalna stanja bliska eskapizmu kao odabiru, ali i estetici samoće koja je kompatibilna s filozofskim i estetskim načelima vezanim uz filozofske principe Dalekog Istoka, spoj konfucijevske, taoističke i budističke tradicije. Prije svega se radi o osobnom filozofskom pristupu, osjećaju za prostor, smjer ili put (wabi) na koji se nadovezuje estetski princip ukorijenjen u krajoliku i njegovim značajkama, protoku vremena i objektivnost (sabi). Apstraktni krajolici Maje Strgar Kurečić usklađuju prirodu i njezine univerzalne slučajnosti, pri čemu je moguća konotacija jedinstvene wabi-sabi poetike, što su dominantni principi japanske umjetnosti i kulture.
APSTRAKTNI KRAJOLICI Maje Strgar Kurečić fasciniraju harmonijom, oblicima i prirodnom ljepotom. Poetika apstraktnog prostora odražava pozitivnu energiju autorice koja je duboko osobna, no isto tako društveni i kulturni kontekst vremena u kojem osjeća potrebu za osamljivanjem i odvajanjem od surove stvarnosti i društva. Nasuprot burne svakodnevice ispunjene obavezama, prisutna je nasušna potreba za unutarnjim mirom, digitalnom detoksikacijom i opuštanjem. Uranjanje u poetsku apstrakciju imaginarnog krajolika traganje je za duhovnim bogatstvom u kojem jednostavnost i oduzimanje materijalnosti prostoru nadilazi svakodnevicu koja nas zatrpava nepotrebnim stvarima i informacijama. Tiho zadovoljstvo, povezivanje s prirodom i bijeg u drugu stvarnost način je života ili duhovni put.