Nenad Marinac : Srastanje
vrijeme: 12. 7. – 15. 9. 2024.
otvorenje: petak, 12. z7. 2014., 19 sati
mjesto: Galerija Koprivnica (Zrinski trg 9, Koprivnica)
autorica i kustosica: Draženka Jalšić Ernečić
Muzej grada Koprivnice u petak, 12. srpnja 2024. godine u 19 sati u Galeriji Koprivnica otvara izložbu Nenad Marinac : Srastanje. Koprivnički umjetnik, pjesnik i slikar Nenad Marinac izlaže izbor slika iz serije radova koji su nastali između 2020. i 2024. godine. Radi se o uljima na platnu iz serije Srastanje koju čini pedesetak odabranih slika. Iako je u početku povod izložbe u Galeriji Koprivnica bilo obilježavanje zaokruženih životnih i radnih ciklusa 60/40, odabrani izloženi radovi nametnuli su se fizičkim uživljavanjem autora u način slikanja u kojem su gesta i fizički čin važan aspekt slikarskog procesa. Autorica i kustosica izložbe Draženke Jalšić Ernečić naglasak je stavila na akcijsko slikanje i uživljavanje u sliku kao arenu u kojoj se umjetnik miri (i bori) s činom stvaranja.
Nenad Marinac vidljive utjecaje apstraktnog ekspresionizma i poetske apstrakcije svodi na kreativnu borbu, oslobađanje energije i otpuštanje različitog spektra emocija kojima je površina platna fizički svjedok. Marinac u srastanju emotivnih stanja pronalazi novi pristup ne-predmetnoj slici. Srastanje sa slikarskim medijem doživljava kao svojevrsne ritualne radnje, automatsko pisanje i oslobađanje energije. Boja kao emocija i slikarska gesta kao unutarnja borba oblik su preispitivanja ideja održavanja mentalne higijene i osobnog unutarnjeg mira. U svojoj terapijskoj borbi sa samim sobom priziva (umjetničke) vizije i slojevite memorije prošlosti, što čin slikanja poistovjećuje sa šamanskim ritualima samoiscjeljenja.
Izložba ostaje otvorena do 15. rujna 2024.
Projekt je realiziran sredstvima Grada Koprivnice.
O autoru:
Nenad Marinac ( Koprivnica, 21. kolovoza 1963.) pjesnik, slikar, umjetnik sa širokim interesom istraživanja novih putova i mora na umjetničkim putovanjima u nadi da će pronaći neki svoj put kojim drugi još nisu išli. Na tom putu kreativnosti, koji traje već više od četrdesetak godina, vode ga dječja radoznalost, zaigranost, strast, ovisnost o procesu stvaranja i autoterapija bojama, oblicima i riječima. Najnoviji ciklus Srastanje opisao je kao nešto iskreno, duboko, esencijalno, kao nešto veliko poput Uskrsnuća u nama kada srastaju naše svjetlost i tama. Vođen nagonom, promišljanjem i ovisnošću o stvaranju, nada se da će na tom putu ostati do kraja života.
Kontakt:
Nenad Marinac
Vinka Vošickog 46, 48000 Koprivnica
Tel. 048 641 414
Mob. +385 91 2108 963
e-mail: marinacnenad@gmail.com
O izložbi:
Kad netko spomene srastanje svi pomisli na srastanje slomljene kosti ili cijepljene voćke. Rijetko tko pomisli na zoru ili sumrak kad srastaju svijetlo i tama, ns srastanje slomljene duše, duše i tijela, vidljivog i nevidljivog, misli i osjećaja, na srastanje organa s osjetilima, daha s hladnoćom, kože s kišom, maglom ili suncem, na srastanje pogleda srodnih duša ili srastanje boja.
Srastanje je uvijek nešto iskreno, duboko, esencijalno, nešto veliko poput Uskrsnuća u nama kada srastaju naše svjetlo i tama.
– Nenad Marinac (citat)
Nenad Marinac vidljive utjecaje apstraktnog ekspresionizma i poetske apstrakcije svodi na kreativnu borbu, oslobađanje energije i otpuštanje različitog spektra emocija kojima je površina platna fizički svjedok. Marinac u srastanju emotivnih stanja pronalazi novi pristup ne-predmetnoj slici. Srastanje sa slikarskim medijem doživljava kao svojevrsne ritualne radnje, automatsko pisanje i oslobađanje energije. Boja kao emocija i slikarska gesta kao unutarnja borba oblik su preispitivanja ideja održavanja mentalne higijene i osobnog unutarnjeg mira. U svojoj terapijskoj borbi sa samim sobom priziva (umjetničke) vizije i slojevite memorije prošlosti, što čin slikanja poistovjećuje sa šamanskim ritualima samoiscjeljenja.
Predgovor izložbe u Galeriji Koprivnica:
Nenad Marinac : Srastanje
NENAD MARINAC vidljive utjecaje apstraktnog ekspresionizma i poetske apstrakcije svodi na kreativnu borbu, oslobađanje energije i otpuštanje različitog spektra emocija kojima je površina platna fizički svjedok. U srastanju emotivnih stanja Marinac pronalazi novi pristup ne-predmetnoj slici. Srastanje sa slikarskim medijem doživljava kao ritual, automatsko pisanje i oslobađanje energije. Boja kao emocija i slikarska gesta kao unutarnja borba oblik su preispitivanja ideja održavanja mentalne higijene i osobnog unutarnjeg mira. U svojoj terapijskoj borbi sa samim sobom priziva (umjetničke) vizije i slojevite memorije prošlosti, što čin slikanja poistovjećuje sa šamanskim ritualima samoiscjeljenja. U radovima Nenada Marinca nalazimo temeljnu premisu Rosenbergove redefinicije umjetnosti kao čina, a ne objekta. Slikarstvo je proces, a ne proizvod.
SRASTANJE, ciklus slikan od 2020. do 2024. godine, naglasak stavlja na akcijsko slikanje i uživljavanje u sliku kao arenu u kojoj se umjetnik miri (i bori) s činom stvaranja. Pritom sebe ne smatra demijurgom već poniznim i zahvalnim sudionikom čudesnog trenutka u kojem su gesta i fizička akcija važan aspekt slikarskog procesa. Marinac inzistira na holističkom aspektu slikarskog čina. Za razumijevanje njegovog bavljenja različitim vidovima umjetnosti bitno je smjestiti ga u povijesni kontekst. Iako se slikarstvom bavi već puna četiri desetljeća, Marinac ozbiljnije razmišlja o prirodi i razlogu postojanja umjetnosti tek kao veteran, što rijetko i nevoljko naglašava. Radije naglašava dobrobit uključivanja u umjetničko stvaranje u kojem konkretizira proživljena iskustva, usmjerava stres i emocije. U tom kontekstu srastanje sa samim sobom oblik je artikulacije i neverbalnog izražavanja koje Marinac pretače u proces slikanja, automatsko pisanja, akciju i interakciju s površinom platna, emociju koju dijeli s ljudima oko sebe. Marinac slika spontano, naglašava trenutak akcije i emocije, automatizam u kojem oslobađa podsvijest vlastitog uma i ističe: – Srastanje je uvijek nešto iskreno, duboko, esencijalno, nešto veliko poput Uskrsnuća u nama kada srastaju naše svjetlo i tama.
NENAD MARINAC je pjesnik koji poput Baudelairea zagovara ideju da sva naša osjetila duboko povezana na estetskoj razini reagiraju na različite podražaje. Važnost duhovne dimenzije koja prelazi granice iskustva kontekst je u kojem Marinac uranja u apstraktno stanje bez predmeta, a vidljivu stvarnost svodi na boju, kompoziciju, ritam i gestu. Naglašava spontano, automatsko, podsvjesno i nesvjesno, stvarajući slike jasnih i nepretencioznih reference na Jacksona Pollocka, Maxa Ernsta, Andréa Massona ili Willema de Kooninga. Marinca se stavio u poziciju autora koji nema potrebe elaborirati tehničku i estetsku različitost vlastitih radova. Spontanost ili dojam spontanosti jasno implicira ideju o akciji / apstrakciji u kojoj, prije svega, uživa. | 4.7.2024.
Draženka Jalšić Ernečić