Zbirka grafičkog i produkt dizajna

Voditelj zbirke:
Draženka Jalšić Ernečić, viši kustos povijesti umjetnosti

Zbirka grafičkog i produkt dizajna nastala je 2014. godine reorganizacijom, širenjem i preimenovanjem Zbirke plakata Muzeja grada Koprivnice pri čemu je naglasak stavljen na kulturu grafičkog oblikovanja i pojedine autore. Okosnicu i najstariji dio zbirke čine politički, kazališni, izložbeni, muzejski, reklamni, sportski, filmski i edukativni plakati. Zbirka sadrži predmete s područja grafičkog oblikovanja i različitih oblika vizualne komunikacije: dizajn, likovna rješenja i oblikovanje plakata, knjiga, časopisa, vizualnog identiteta, različitog propagandnog materijala, ambalaže i industrijskog dizajna.

Zbirka grafičkog i produkt dizajna opsežan je dokument o vizualnim komunikacijama u Koprivnici, ali i razvoja i aktivnosti Muzeja grada Koprivnice. Od sredine sedamdesetih godina 20. stoljeća moguće je pratiti razvoj vizualnog identiteta kroz seriju plakata muzejskih i galerijskih izložbi (Vladimir Kostjuk, Krunoslav Sajko, Draženka Jalšić Ernečić i dr.), posebno onih u Galeriji Koprivnica i Galeriji Hlebine, ovitaka i grafičkih rješenja različitih publikacija i knjiga. Već 1946. godine akademski slikar Stjepan Kukec osmišljava prvi vizualni identitet Muzeja grada Koprivnice i Zbornika Muzeja grada Koprivnice, 1975. godine Vladimir Kostjuk osmišljava novi vizualni identitet Muzeja grada Koprivnice i Podravskog zbornika. Novi vizualni identitet Muzeja grada Koprivnice 1992. godine osmišljava Draženka Jalšić (Ernečić) koristeći elemente renesansne tvrđave, dok za pedesetu godišnjicu muzeja 2005. godine ista redizajnira tipografiju i vizualni identitet s knjigom standarda koji je do danas službeni logotip Muzeja grada Koprivnice.

Politika sakupljanja Zbirke grafičkog i produkt dizajna fokusirana je na povijest grafičkog dizajna 20. stoljeća u Koprivnici te na recentnu produkciju, donacije autora i domaću dizajnersku baštinu. U zbirci se nalaze plakati Borisa Ljubičića, Ivana Picelja, Mihajla Arsovskog, Zlatka Tišljara, a naglasak je stavljen na dizajnerska rješenja nastala ili korištena na prostoru Koprivnice i okolice, među kojima posebno mjesto zauzimaju rješenja ovitaka knjiga objavljenih u nakladi koprivničkog Šarenog dućana (Mario Tomiša) te grafička rješenja autora od druge polovice 20. stoljeća do danas: Stjepan Kukec, Vladimir Kostjuk, Ivan Stanešić, Josip Gregurić, Tomislav Boršo, Zoran Car, Mladen Jakupec, Draženka Jalšić Ernečić, Konrad Mulvaj, Renata Tomerlin, Krešimir Haške, Antonio Grgić, Vanja Garaj i drugi, čiji se radovi nalaze u fundusu zbirke. Produkt dizajn obuhvaća različitu građu u koju je uvrštena papirnata, staklena, drvena i limena ambalaža, reklamne majice, kape, turistički i muzejski suveniri te preoblikovane replike muzejskih predmeta.

 

Comments are closed.